Юнацька велосипедна Ліга

Дистанційна робота

Фестиваль-конкурс "Молодь обирає здоров'я"

Музей історії ПДЮ Ізмаїла

Музей Дунайської флотилії

Як допомогти тривожній дитині?Напевно, що ніхто з батьків не прагне до того, щоб їх дитина стала тривожною. Однак часом дії дорослих сприяють розвитку цієї якості у дітей. Нерідко батьки пред'являють дитині вимоги, відповідати яким вона не в силах. Дитина не може зрозуміти, як і чим догодити батькам, безуспішно пробує домогтися їх розташування і підтримки.

Але, зазнавши одну невдачу за одною, розуміє, що ніколи не зможе виконати все, чого чекають від нього мама і тато. Малюк визнає себе не таким, як усі, а гірше всіх, вважає за необхідне приносити вибачення. Щоб уникнути критики батьків, дитина фізично і психічно стримує свою внутрішню енергію. Все це аж ніяк не сприяє розвитку дитини, реалізації її творчих здібностей, заважає її спілкуванню з дорослими і дітьми, тому батьки тривожної дитини повинні зробити все, щоб запевнити її в своїй любові (незалежно від успіхів), в її компетентності в будь-якій області.

Шановні батьки, зверніть увагу на те, що найчастіше тривожність у дитини розвивається тоді, коли вона знаходиться в стані внутрішнього конфлікту, який може бути викликаний:

1. Вимогами, що можуть принизити або поставити в залежне положення;

2. Завищеними та суперечливими вимогами до дитини.

     Формування тривожності у дітей найчастіше є наслідком неправильного виховання. Наприклад, батьки тривожних дітей часто пред'являють до них завищені вимоги, абсолютно нездійсненні для дитини. Іноді це пов'язано з незадоволеністю власним становищем, з бажанням втілити власні нереалізовані мрії в своїй дитині. Завищені вимоги батьків можуть бути пов'язані і з іншими причинами. Так, домігшись високого положення в суспільстві або матеріального благополуччя, батьки, не бажаючи бачити в своєму «Чаді», змушують того працювати або вчитися понад міру. Бувають випадки, коли батьки самі тривожні, із заниженою самооцінкою, внаслідок чого вони сприймають найменшу невдачу як катастрофу, чому і не дозволяють йому зробити ні найменшого промаху. Дитина таких батьків позбавлена можливості вчитися на власних помилках.

Вимоги дорослих, які дитина не в змозі виконати, нерідко призводять до того, що він починає відчувати страх не відповідати очікуванням оточуючих, відчувати себе невдахою. Згодом він звикає "опускати руки", здаватися без боротьби навіть в звичайних ситуаціях. Таким чином, формується особистість людини, яка намагається діяти так, щоб йому не доводилося стикатися з якими б то не було проблемами.

Деякі батьки, прагнучи вберегти свою дитину від будь-яких загроз її життю та безпеці, формують тим самим у неї відчуття власної беззахисності перед небезпеками світу. Все це аж ніяк не сприяє нормальному розвитку дитини, реалізації її творчих здібностей і заважає її спілкуванню з дорослими та однолітками.

        ЯК БАТЬКИ МОЖУТЬ ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ПОДОЛАТИ ТРИВОЖНІСТЬ?

  • Підвищення самооцінки дитини;
  • Навчання дитини способам зняття м'язового і емоційного напруження;
  • Відпрацьовування навичок володіння собою в ситуації, що травмують дитину.

1. Підвищення самооцінки.

        Звичайно ж, підвищити самооцінку дитини за короткий час неможливо. Необхідно щодня проводити цілеспрямовану роботу. Звертайтеся до дитини на ім'я, хваліть його навіть за незначні успіхи. У будь-якій ситуації можна знайти привід для того, щоб похвалити дитину. Проявляйте щиру турботу про неї, і як можна частіше давайте позитивну оцінку її діям і вчинкам. Не порівнюйте особистість дитини з особистісними якостями інших дітей, приймайте дитину такою якою вона є.

2. Навчання способам зняття м'язової та емоційної напруги.

    Емоційне напруження тривожних дітей найчастіше проявляється в м'язових затискачах обличчя, шиї і живота. Щоб допомогти дітям знизити напругу, можна навчити їх виконувати релаксаційні вправи. Вправи дивиться ТУТ (ПОСИЛАННЯ)

3. Відпрацювання навичок володіння собою в ситуаціях, що травмують дитину.

    Знаючи про труднощі дитини, а так само в разі, якщо дитина не говорить відкрито про них, але у неї спостерігаються симптоми тривожності, пограйте разом, обіграючи через рольову гру, або гру з іграшками можливі складні ситуації. Важливо, щоб сюжетами для ігор були «важкі» випадки з життя дитини. Ролі слід розподіляти наступним чином: за «боягузливу» іграшку говорить дитина, а за «сміливу» - дорослий. Потім треба помінятися ролями. Це дозволить дитині подивитися на ситуацію з різних точок зору, а переживши знову «неприємний» сюжет, позбутися від переслідують його негативних переживань.

                                   БАТЬКАМ ВАЖЛИВО ЗНАТИ!

       * Необхідно зрозуміти і прийняти тривогу дитини. Цікавтеся її життям, думками, почуттями, страхами. Навчіть її говорити про це разом, обговорюйте ситуації зі шкільного життя та шукайте вихід. Вчіть робити корисний висновок з неприємних ситуацій. Підтримуйте і співчувайте разом зі своєю дитиною та допоможіть знайти рішення і вихід.

      * Допомагайте дитині та створюйте умови, в яких їй буде менш страшно. Якщо дитина боїться запитати дорогу у перехожих, купити щось в магазині, то зробіть це разом з ним. Таким чином ви покажете, як можна вирішити тривожну ситуацію.

     * Якщо в школі дитина пропустив через хворобу багато днів, спробуйте зробити його повернення поступовим-наприклад, прийдіть разом після уроків, дізнайтеся домашнє завдання, нехай розмовляє з однокласниками по телефону; обмежте час перебування, уникайте перевантажень.

      * У складних ситуаціях не прагніть все зробити за дитину. Запропонуйте подумати і впоратися з проблемою разом, іноді досить просто вашої присутності.

     * Намагайтеся в будь-якій ситуації шукати плюси: помилки в контрольній - це важливий досвід, ти зрозумів, що потрібно повторити, на що звернути увагу...

      * Важливо навчити дитину ставити перед собою невеликі конкретні цілі і досягати їх.

      * Допомогти дитині подолати почуття тривоги можна за допомогою тілесного контакту (обіймів, поцілунків).

      * Будьте послідовні в своїх діях, не забороняйте дитині без жодних причин те, що ви дозволяли раніше.

      *  Не вимагайте від дітей того, що вони не можуть виконати. Якщо дитині насилу дається будь-якої навчальний предмет, краще зайвий раз допоможіть їй і надайте підтримку, а при досягненні навіть найменших успіхів не забудьте похвалити.

      * Довіряйте та прислухайтеся до своїх дітей, будьте з ними чесними та приймайте їх такими, якими вони є, бо це наші діти та наше майбутнє!

Пропонуємо корисне відео за даною темою:

 

             Бережіть один одного та свою сім`ю!

                                                              З повагою, психолог Федонець Н.А.

Додати коментар

Поділитися

Наша сторінка

Останні коментарі

Проект з розвитку велоруху в Ізмаїлі 

Сайт відділу освіти Ізмаїльської міської ради

Сайт Міністерства освіти та науки України

Педагогічна преса

Форма входу

Зареєструйтесь, будь-ласка, і зможете скористатись усіма перевагами сайту та форуму.

Офіційно

Андрій АбрамченкоАндрій Абрамченко – міський Голова Ізмаїла: «Розуміючи відповідальність за майбутнє підростаючого покоління, ми зобов'язані дати нашим дітям якісне і повноцінне дозвілля, навчити здоровому способу життя, допомогти реалізувати себе у навчанні, спорті, мистецтві, виховувати їх на прикладах високої моральності й патріотизму».
Детальніше >>>

Національна дитяча "гаряча лінія"

Національна дитяча «гаряча лінія»

Онлайн

На сайті 179 гостей та відсутні користувачі

Статистика

Відвідувачі
1245
Статті
1947
Перегляди статей
2024926
Scroll to top