Друк

Співпрацюємо для безпеки дітейМожемо тільки радіти за ефективну співпрацю журналу «Хвилю Тримай» з Ізмаїльським ВДАІ. Реакція ВДАІ на критичну статтю «Треба знати, де машину паркувати» (у якій йшлося про небезпеку від несанкціонованих стоянок автотранспорту на пішохідному майданчику при вході до шкільної брами), була блискавичною. 

Іван КарайнакіУ попередньому числі журналу «Х.Т.» була надрукована критична стаття «Треба знати, де машину паркувати», у якій йшлося про небезпеку від «несанкціонованих стоянок» автотранспорту на пішохідному майданчику при вході до шкільної брами ЗНЗ №2 та ігнорування водіями встановленого дорожнього знаку «зупинка заборонена». Також висловлено прохання до керівництва Ізмаїльського ВДАІ про вжиття відповідних заходів до водіїв порушників.

Реакція ВДАІ була блискавичною. Вже наступного дня після виходу статті інспектори ДПС почали вживати до водіїв-порушників ПДР відповідних заходів. За короткий термін кількість порушників на зазначеній ділянці суттєво зменшилася.

Можемо тільки радіти за нашу ефективну співпрацю з Ізмаїльським ВДАІ. Передаємо естафету, щодо співпраці з Ізмаїльським ВДАІ, адміністрації ЗНЗ №2. Просимо вже їх реагувати, повідомляючи ВДАІ про водіїв-порушників, які створюють небезпечні ситуації при «несанкціонованих стоянках» біля шкільної брами. Тим паче, що старший державтоінспектор ДПС м.Ізмаїла Іван Карайнакі люб’язно надав номер свого мобільного телефону для адміністрації ЗНЗ №2, щоб одразу повідомляли йому про порушення ПДР біля школи.


Редакція повідомлятиме читачів про подальший перебіг подій.



І на двох колесах

Тепло, чудова погода – саме часдля відкриття сезону велосипедистами та скутеристами, серед яких переважна більшість – молодь.

Однак інспектори дорожнього руху Ізмаїла стверджують, що більшість юних водіїв не звертає уваги на дорожні знаки і поняття не має про правила на дорозі. Саме про це – розмова зі старшим державтоінспектором ДПС м. Ізмаїла Іваном Карайнакі:

«Велосипеди, мопеди, скутери, робочий об’єм двигуна яких не перевищує 50 куб. см, вважаються механічними транспортними засобами, - розповідає Іван Карайнакі, - тому водії цієї техніки зобов’язані виконувати усі вимоги Правил дорожнього руху. Серед них є низка вимог, яких повинні дотримуватись саме водії мопедів та велосипедів. У першу чергу – це віковий ценз, тобто на мопедах можуть їздити лише ті, кому вже виповнилось шістнадцять років, на велосипедах – чотирнадцять. Не забудьте про звуковий сигнал, яким має бути обладнаний ваш транспортний засіб. Окрім того, на велосипедах мусять бути світловідбивачі. Їдучи увечері, коли стемніє, на мопеді необхідно увімкнути освітлення, на велосипеді - ліхтар. Не дотримуючись цих правил, виїжджати на дорогу заборонено.

Не можна їздити по тротуарах і пішохідних доріжках, окрім дітей віком до семи років, які катаються на велосипедах під наглядом дорослих. Також заборонено під час руху триматись за інший транспортний засіб, їздити, не тримаючись за кермо.

Дуже популярний останніми роками скутер. Однак не всі їх водії знають основи керування та експлуатації свого транспортного засобу, більшість не мають навіть елементарного екіпірування: шолому та рукавичок.

З вересня ц.р., водії скутерів у разі потрапляння у поле зору автоінспекторів, згідно чинного законодавства, зобов’язані пред’явити посвідчення-довідку водія, талон технічного огляду і реєстрації транспортного засобу та документ на право власності транспортним засобом.

Якщо ж скутерист спричинив аварію з матеріальними збитками або травмував людину, міру відповідальності визначає суд. Якщо ж робочий об’єм двигуна скутера більший за 50 куб. см, він прирівнюється до мотоцикла і, відповідно, реєструється в ДАІ, а на керування ним необхідне посвідчення водія категорії "А”.


Також старший державтоінспектор ДПС м. Ізмаїла Іван Карайнакі, звертає увагу читачів «Х.Т.» на наступні Правила дорожнього руху.

ОБОВ'ЯЗКИ І ПРАВА ПІШОХОДІВ

1. Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.

Якщо немає тротуарів, пішохідних доріжок або пересуватися по них неможливо, пішоходи можуть рухатися велосипедними доріжками, тримаючись правого боку і не утруднюючи рух на велосипедах і мопедах, або в один ряд узбіччям, тримаючись якомога правіше, а у разі його відсутності або неможливості рухатися по ньому – по краю проїзної частини назустріч руху транспортних засобів. При цьому треба бути обережним і не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

2. Пішоходи, які переносять громіздкі предмети, або особи, які пересуваються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть мотоцикл, велосипед чи мопед, везуть санки, візок тощо, якщо їх рух тротуарами, пішохідними чи велосипедними доріжками або узбіччями створює перешкоди для інших учасників руху, можуть рухатися по краю проїзної частини в один ряд.

3. За межами населених пунктів пішоходи, які рухаються узбіччям чи краєм проїзної частини, повинні йти назустріч руху транспортних засобів.

Особи, які рухаються узбіччям чи краєм проїзної частини в інвалідних колясках без двигуна, ведуть мотоцикл, мопед або велосипед, повинні пересуватися в напрямку руху транспортних засобів.

4. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні виділити себе, а за можливості мати на зовнішньому одязі світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.

5. Рух організованих груп людей по дорозі дозволяється тільки в напрямку руху транспортних засобів колоною не більш як по чотири особи в ряду за умови, що колона не займає більше половини ширини проїзної частини одного напрямку руху. Попереду і позаду колони на відстані 10 - 15 м з лівого боку повинні бути супровідники з червоними прапорцями, а у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості – із засвіченими ліхтарями: спереду – білого кольору, позаду – червоного.

6. Організовані групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а коли їх немає – по узбіччю дороги у напрямку руху транспортних засобів колоною, але тільки у світлу пору доби і лише в супроводі дорослих.

7. Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.

8. Якщо в зоні видимості немає переходу або перехрестя, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити її під прямим кутом до краю проїзної частини в місцях, де дорогу добре видно в обидва боки, і лише після того, як пішохід упевниться у відсутності небезпеки.

9. У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами регулювальника або світлофора.

У таких місцях пішоходи, які не встигли закінчити перехід проїзної частини дороги одного напрямку, повинні перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності – на середині проїзної частини і можуть продовжити перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора чи регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.

10. Перед виходом на проїзну частину з-за транспортних засобів, що стоять, та будь-яких об'єктів, що обмежують оглядовість, пішоходи повинні впевнитись у відсутності транспортних засобів, що наближаються.

11. Чекати транспортний засіб пішоходи повинні на тротуарах, посадкових майданчиках, а якщо вони відсутні, — на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.

13. У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного та (або) синього кольору і (або) спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утриматися від переходу проїзної частини або негайно залишити її.

14. Пішоходам забороняється:

а) виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

б) раптово виходити, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід;

в) допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину;

г) переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження;

ґ) затримуватися і зупинятися на проїзній частині, якщо це не пов'язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху;

д) рухатися по автомагістралі чи дорозі для автомобілів, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.

15. У разі причетності пішохода до дорожньо-транспортної пригоди він повинен подати можливу допомогу потерпілим, записати прізвища та адреси очевидців, повідомити орган чи підрозділ міліції про пригоду, необхідні дані про себе і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

16. Пішохід має право:

а) на перевагу під час переходу проїзної частини позначеними нерегульованими пішохідними переходами, а також регульованими переходами за наявності на те відповідного сигналу регулювальника чи світлофора;

б) вимагати від органів виконавчої влади, власників автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів створення умов для забезпечення безпеки дорожнього руху.



ВИМОГИ ДО ВОДІЇВ

МОПЕДІВ І ВЕЛОСИПЕДІВ

1. Рухатися по дорозі на мопедах дозволяється особам, які досягли 16-річного, на велосипедах - 14-річного віку. Під час руху по дорозі водій мопеда та пасажир, якого він перевозить, зобов'язані бути в застебнутих мотошоломах.

Для водіїв мопедів і велосипедів місцевими органами виконавчої влади може бути встановлена картка, в яку заноситься інформація про водія і яку водії мопедів чи велосипедів у такому разі повинні мати при собі.

2. Мопеди і велосипеди повинні бути обладнані звуковим сигналом та світлоповертачами: спереду — білого кольору, по боках — оранжевого, ззаду — червоного.

3. Для руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості на мопеді необхідно увімкнути освітлення, на велосипеді — ліхтар (фару).

4. Водії мопедів і велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Колона велосипедистів, що рухається по проїзній частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією руху між групами 80 — 100 м.

5. Водії мопедів і велосипедів можуть перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати транспортним засобом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

6. Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, водії мопедів і велосипедів зобов'язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

7. Водіям мопедів і велосипедів забороняється:

а) керувати мопедом або велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості — з неувімкненою фарою і заднім ліхтарем на мопеді чи без світлоповертачів на велосипеді;

б) рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, коли поряд є велосипедна доріжка;

в) рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

г) під час руху триматися за інший транспортний засіб;

ґ) їздити не тримаючись за руль та знімати ноги з педалей (підніжок);

д) перевозити пасажирів на велосипеді, за винятком дітей до 7 років, на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками;

е) буксирування мопедів і велосипедів;

є) буксирування причепа, не передбаченого для експлуатації з цими транспортними засобами.

8. Водії мопедів і велосипедів повинні виконувати вимоги інших пунктів цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу.