Юнацька велосипедна Ліга

Фестиваль-конкурс "Молодь обирає здоров'я"

Проект "Козацькими шляхами"

Всеукраїнський семінар з туристсько- краєзнавчої  роботи

Як безпечніше катати на велосипедіОтже. Зима закінчилася. На вулиці потеплішало, сніг розтанув, дороги висохли, всі дістали з комор і балконів велосипеди і почали виїжджати на ці самі дороги. Стрічки в соцмережах наповнилися щасливими фоточками і треками про «героїчне роверування».

Але є і ложка дьогтю: також з'явилися новини "в Ізмаїлі автомобіль збив велосипедиста". Тому що весна, і далеко не всі водії у нас настільки свідомі, щоб підготуватися до весняної кількості велосипедистів на дорогах. Багато з яких мають дуже туманне уявлення про правила дорожнього руху і своїх правах / обов'язках на дорозі.

Почнемо. Постараюся поділитися досвідом і спостереженнями за 5 років активної їзди по вулицях нашого міста та заміських дорогах по 5-10000 км за сезон, і, зауважу, без єдиного зіткнення або конфліктної ситуації з автомобілістами. Їздила як і на МТВ так і на шосері. Нотатки, напевно, більше підійдуть новачкам, початківцям, що вперше виїжджають на дороги. Або тим, хто активно катає, але як і раніше не виїжджає далі лісосмуги або району Лебяжего озера. Мова, звичайно, йде про рух по дорогах загального користування. Згідно з правилами – велосипедист по них і зобов'язаний їхати, якщо поруч немає велодоріжки. А так як їх у нас немає – їздимо по дорогах :).

Як безпечніше катати на велосипедіПоїхали.

1. Беремо в руки книжечку під назвою ПДР. Правила дорожнього руху. Уважно читаємо. Не обов'язково запам'ятовувати як правильно буксирувати автомобіль, але правила проїзду перехресть, що означає той чи інший знак і кого коли слід пропустити - треба обов'язково знати. Іноді це може врятувати вам життя.

2. Велосипедист є повноцінним учасником дорожнього руху. Відповідно у нього є і права і обов'язки. Так-так обов'язки, теж! Те що у нас два колеса - не робить нас особливими! Німб над головою не з'являється і додаткові житті не приплюсовуються!

3. Якщо ви вперше виїжджаєте на дороги - було б чудово мати досвідченого друга-велосипедиста що покаже як грамотно їздити в трафіку. Катайтеся з ним тиждень-другий, подивіться уважно що і як він робить. Якщо ж такого немає - спостерігайте за дорогою поки їдете в машині, в таксі, в громадському транспорті. Коли і як рушають автомобілі на перехрестях, як повертають направо-наліво, як громадський транспорт висаджує пасажирів та ін. Це допоможе швидше зорієнтуватися в незрозумілій ситуації. Інтуїція, це всього лише пам'ять... :)
Лайфхак: виїжджайте спочатку дуже-дуже рано. Мої перші поїздки були влітку о 4:00 до 5:00 ранку - вже ясно, машин на дорогах ще практично немає, є час проїхати вулицями коли тобі ніхто не заважає сконцентруватися, вивчити і запам'ятати знаки, час роботи світлофорів. Рекомендую проїхати всі страшні для вас перехрестя і розв'язки саме вранці, запам'ятавши як їх проїжджати в спокійній обстановці, ви не розгубитеся на них в годину пік. Я, наприклад, кружляла по всім потрібним районам і дорогах по кілька разів, поки не запам'ятала все до автоматизму. Поборовши острах перших поїздок - можна виїжджати в вихідний: машин менше, водії не такі нервові). Потім - в будні, але вдень, з 12:00 до 15:00. І вже в самому кінці - годину пік, 8.00-10.00 і 17.00-19.00 в центрі міста (ще веселіше, коли ти на контактах)). Весь процес займе 2-4 тижні, залежно від частоти ваших поїздок, хоча все дуже індивідуально.

4. Припустимо, ви все-таки вирішили виїхати. Перевірте свій велосипед на предмет справності гальм і адекватного перемикання передач. Повірте, не дуже приємно виявити несправне гальмо, коли поруч з вами пролітає фура.

5. Шолом. Знаю багато адептів їзди без шолома, що нібито автомобілісти їздців без шолома об'їжджають на великі відстані, і що "а ось в Амстердамі їздять без шоломів і нічого" і "я ж їжджу акуратно і не падаю"... Але я так само вірю у закони фізики. І в те, що черепна коробка явно поступається в міцності асфальту або кузову автомобіля. І в те, що на 100% передбачити коли ти впадеш і не докладешся головою до чогось твердого неможливо. Автомобіліст хоча б захищений металом, ми ж – тільки шоломом і формою. Мені мої мізки шкода, вони не з пінопласту, тому шолом маст хев.
Носити його вам чи ні – особиста справа кожного. Але в місті він може захистити вас при падінні або зіткненні та вберегти від ЗЧМТ. І ще – новачки, незважаючи на те, що їздять повільно – падають частіше і з більш серйозними наслідками, будь ласка, бережіть себе, не нехтуйте захистом.

6. Дзеркала заднього виду для велосипедистів. Особисто я їжджу без них, навчившись із перших днів озиратися, не виляючи кермом і оцінювати ситуацію за спиною без спотворення в дзеркалі. Кому-то навпаки вони допомагають. В цілому, додаткове джерело інформації про навколишнє середовище вам не завадить. Знову ж справа практики.

7. Не облизувати узбіччя. Не потрібно їхати впритул до бордюру. Залишайте собі як мінімум півметра для маневру, а ще краще 1-1.5, інакше автомобіль, що обганяє вас або притре вас до бордюру, або ви самі зачепитеся за нього педаллю. Чим ближче ви їдете до середини смуги – тим більше шансів, що автомобіль вас обжене вируливши в іншу смугу, знизивши ризик зачепити вас дзеркалом так, якби їхав з вами в одній смузі. Зрозуміло, що нахабніти не треба і в корку гордо їхати посередині смуги, збираючи хвіст з незадоволених, але все ж думайте про свою безпеку :) Також на узбіччі розташовані ливневки, куди може провалитися колесо і дорожнє покриття не в ідеальному стані. А ще там багато сміття і можна зловити щось, що проткне вам камеру.

8. Прямолінійність руху і сигнали. Водії не телепати. Вони НЕ МОЖУТЬ передбачити або прочитати ваші думки – чи захочеться вам повернути або вильнути на дорозі. Поворотників у велосипедиста теж немає. Тому залишаються руки. В ПДР чітко вказано як позначати велосипедисту "поворот наліво", "поворот направо" і "стоп". Навіть якщо не всі водії їх пам'ятають, то в будь-якому випадку автомобіль, що їде за вами зреагує на будь-який рух рук і приготується до вашого маневру або повороту. Це ж стосується об'їзду припаркованих авто або інших перешкод на дорозі: озирніться (подивіться в дзеркало) переконайтеся, що за вами немає близько автомобіля, що їде, покажіть лівою рукою що ви збираєтеся їхати лівіше і тільки тоді перебудовуйтеся або об'їжджайте авто / маршрутку / яму / ремонт або що-там ще вам заважає їхати у своїй смузі). Якщо припаркованих авто багато, але розташовані на деякій відстані один від одного, то не потрібно виляти об'їжджаючи кожен – їдьте прямо поки не звільниться смуга. Намагайтеся їздити прямо і передбачувано для інших учасників дорожнього руху.

9. Позначення своє тушки на дорозі. І вдень і вночі. Я дуже "люблю" ниндзей, що розсікають по ночах без єдиного розпізнавального елемента – мигалки або світловідбивачів. ВАС НЕ ВИДНО. Зовсім, абсолютно, на 100%, точно-точно, правда-правда. Самі поспостерігайте за іншими велосипедистами вночі - кого ви помітите раніше і чи помітите взагалі: з мигалкою або без. Будь ласка, не сподівайтеся на вуличні ліхтарі або фари автомобіля. Момент, коли вас у чорній куртці на чорному велосипеді (а вночі ВСЕ виглядає чорним) все ж помітять – може бути вже пізно. Летально пізно. Задня мигалка або світловідбиваючий браслет коштують копійки, але вбережуть вас від наїзду ззаду. Переднє світло не менш важливе якщо ви часто їздите по вечорах. На дорогах бувають ями, гілки, собаки перебігали вашу траєкторію руху і багато ще чого, що фара допоможе помітити раніше, ніж ви на це наїдете і впадете. Так само вас буде видно з автомобілів, що виїжджають на перехрестях або другорядних дорогах. Рекомендую на пару секунд увімкнути фару в режим "мигалки", коли ви проїжджаєте виїзди з дворів або другорядок і бачите там машину – активне джерело світла помітніше, на тлі більш потужних автомобільних фар – авто вас помітить пропустить. Це ж стосується і задньої мигалки – в місті в трафіку перемикайте в миготливий режим.
Найнебезпечніший час на дорозі – сутінки. Коли все зливається в сірий колір. Світло рекомендується включати вже коли починає сіріти.
Вдень яскрава форма, футболка або рюкзак теж зроблять вас помітним.

10. Думаю, про заборону проїзду на червоне світло світлофора говорити не треба, так?)

11. Кого і коли слід пропустити (це все є в ПДР):
- Якщо ви виїжджаєте з прилеглої території - пропускаєте автомобілі що їдуть по проїжджій частині (якщо навпаки - пропускають вас, але переконайтеся, що вас бачать;
- Пішохода на пішохідному переході або якщо він переходить виїзд з прилеглої території;
- Проїзд нерегульованих рівнозначних перехресть - керуємося правилом "перешкоди справа" їй і поступаємося;
- Зустрічний транспорт при повороті наліво;
- На нерівнозначних перехрестях - орієнтуємося по знаках "головна дорога" (ромб) і "поступися дорогою" (перевернутий трикутник);
- Через пішохідний перехід – ПІШКИ як пішохід, ведучи велосипед в руках. І ніяк інакше.
І взагалі – якщо не впевнені на 100% що вас бачать і що ви не зіткнетеся з тим або іншим учасником дорожнього руху – поступіться, будьте уважні і обережні.

12. Проїзд перехресть коли багато машин. Якщо ви зупинилися на червоне світло і стоїте чекаєте зеленого – зміститься буквально півметра вперед перед машинами, щоб автомобілісти що стоять з вами вас побачили. Не варто тулитися під авто, особливо під маршрутками або вантажівками. Тоді ви не потрапите в сліпу зону автомобіля. І при старті вас буде видно. Пару секунд що ви витратите на розгін не особливо загальмують машину ззаду, зате вас точно побачать і об'їдуть на безпечній відстані. Якщо ви проїжджаєте перехрестя і вам треба їхати прямо, а за вами авто хоче повернути праворуч – змістіться до середини смуги, авто вас пропустить якщо ви займете смугу і тільки потім поверне, а не підріже вас (одне з поширених ДТП з велосипедистом). Якщо ж є синій знак зі стрілками і крайня права смуга призначена тільки для повороту направо – зміщуйтеся до другої смуги і дайте авто повернути праворуч.

Як безпечніше катати на велосипеді13. Повороти. Поворот направо – заздалегідь озирніться (або подивіться в дзеркало) переконайтеся що за вами не їде авто, змістився до середини смуги і тільки тоді повертайте. В цьому випадку автомобілю, що теж буде за вами повертати, доведеться вас пропустити і почекати поки не проїдете, а не притерти вас до бордюру. Також не заходьте в поворот одночасно з авто і тим більше з маршрутками або вантажівками - це може закінчитися плачевно. При червоному сигналі світлофора, але при наявності зеленої стрілки – повертати праворуч можна, але попередньо пропустивши пішоходів і авто, що рухаються на свій зелений.
Поворот наліво – так, велосипедисту наліво повертати можна. Але тільки коли максимум одна смуга в одну сторону. Всі маневри потрібно здійснювати, попередньо переконавшись в безпечній обстановці за спиною і в тому, що вас помітили. Оглянулися, переконалися показали поворот змістилися до лівого краю смуги – пропустили зустрічний транспорт – повернули. Якщо більше однієї смуги – проїхали прямо, перед пішохідним переходом повернули і знову поїхали прямо з усім потоком. Або спішилися і перетнули перехрестя як пішохід. Так, так теж можна і корона не впаде! :) Особливо, якщо перехрестя жваве, а ви ще не впевнені на дорозі.

14. Об'їзд маршруток, автобусів припаркованих і виїжджаючих авто. Об'їжджайте на відстані відкритих дверей. Дивіться на сигнали ТЗ і на колеса. Якщо загорівся поворотник і вже почало повертатися колесо – будьте обережні, зараз автомобіль буде вирулювати і вас може не бачити. Дивіться на дзеркала автомобіля, якщо в салоні порожньо – об'їхати авто можна ближче, якщо ні – з запасом на відчинені двері. Вийти може як водій, так і пасажир, це треба пам'ятати. Якщо двері відкриваються і ви розумієте що не встигаєте загальмувати - вистачає гучного окрику щоб попередити. Якщо все ж в'їхали в двері (хоча цього краще не робити :)) – викликайте поліцію. З боку автомобіліста це порушення ПДР, вашої провини в цьому немає.
В автобусах і маршрутках стежте за пасажирами – якщо вони тільки сідають або виходять - автобус ще не скоро від'їде, об'їжджати можна. НЕ робіть це справа! Там може вийти з дверей пасажир і ви разом потім полежите на асфальті. Коли ви під'їжджаєте до зупинок – не зайвим буде переконатися, чи не їде за вами маршрутка / автобус, які захочуть вас обігнати і підрізати, висадивши пасажирів. Якщо така до вас наближається – чи пропустіть її (пам'ятайте, ви один, а пасажирів багато) або, якщо вистачає швидкості, швидше проїдьте зупинку змістившись лівіше щоб вас не притиснули.

15. Сліпі зони у авто. Вони є і туди краще не потрапляти. Особливо у великогабаритного транспорту. Не потрібно підлазити під фури / вантажівки та ін і тим більше при поворотах і перебудуваннях. Краще пропустити, ніж потім "легше зафарбувати, ніж відшкребти" * хвилинка чорного гумору *.

16. Звукові сигнали на велосипеді. Чесно – я їжджу без них. Жодного разу не знадобилися. Але багато хто використовує той же AIR Zound і задоволені. Не знаю, нічого не можу сказати. Єдине що – не подобається коли ними лякають пішоходів на тротуарах або велодоріжках. Там досить просто ввічливо сказати щоб пропустили.

17. Конфлікти з автомобілістами. У мене таких не було, щоб ось саме на тлі порушення тих чи інших правил. Але можу сказати, що силою щось вирішувати – це не вихід. Викликайте поліцію і не вступайте в діалоги з відвертими хамам – нічим хорошим це не закінчиться. Дівчатам лайфхах – на якісь необґрунтовані претензії або загравання з притиранням до узбіччя – голосно сказати "ВИ мене налякали!". Це працює куди краще ніж у відповідь хамство, бо такого у відповідь мало хто очікує :)
І пам'ятайте, навіть якщо вам хтось нервово посигналив в спину без вашої провини, або накричав, або нахамив без причини – це він собі нервові клітини псує, а не вам :). Відрощувати для поїздок по місту величезний дзен, це допомагає зберігати спокій і нервову систему).

18. Втома. Якщо ЗОВСІМ-зовсім втомилися або не виспалися: це дуже сильно знижує концентрацію уваги. По можливості не варто в такому стані їздити по дорозі. Я якось взагалі після 220 км і безсонної ночі по дорозі додому заснула (!) На пару секунд і ледь не з'їхала з траси до канави, благо навколо нікого не було. Краще тихенько переповзти на тротуар і акуратно докотити додому, пам'ятаючи, що на тротуарі перевага у пішоходів. Допомагає вмиватися холодною водою. Але взагалі не варто їздити втомленим або не виспаним.

19. Навушники. ЛЮБИТЕ МУЗИКУ? Жити не можете без пісень улюбленого виконавця? Так ось – будете їх слухати під час їзди на велосипеді – образний вислів стане реальністю. Не треба позбавляти себе одного з органів почуттів: ви можете не почути сигнал авто за спиною, скрегіт гальм або ще що-небудь, що зажадає негайної реакції. Любіть музику – с
лухайте її у будинку / на роботі / в машині ... в загальному, де завгодно, але тільки не на велосипеді. Як альтернатива – портативна колонка, ІМХО, теж відволікає, але хоча б не так як затички у вухах. Вони на дорозі табу.

Ось ніби як все.
Більше страшилок НЕ буде :)
Написала багато, але в комплексі з часом виробляється звичка стежити за дорогою практично на автоматі. Конкретно я у трафіку відчуваю себе як риба у воді.

Головне:
• бути передбачуваним
• бути помітним
• завжди пам'ятати, що вас можуть і не бачити
Виходячи з цього дуже акуратно поводитися на дорозі. Бо ми маленькі і дуже тендітні. Поки немає велодоріжок і світ в цілому недосконалий - їздити доводиться де є можливість :)
Якось так :) Щасливої вам дороги!

Ольга ЧАБАН, спеціально для ХТ

Втім, є досить вагома альтернатива одиночним небезпечним покатушкам - долучитись до наших організованих виїздів! По-перше, це велогуртки при Палаці дітей та юнацтва. По-друге, щосуботні та щопонеділкові велотренування в рамках Юнацької велосипедної Ліги. По-третє, щонедільні виїзди в рамках проекту "Дожени життя здорове" разом із батьківським комітетом еліти юнацького велоруху Ізмаїла. За довідками звертайтеся через коментарі цієї статті або телефонуйте координатору Ліги: 097-072-19-12.

Як безпечніше катати на велосипеді

Як безпечніше катати на велосипеді

Коментарі  

+5 # ЛюПка 11.03.2017, 11:26
Чудова збірочка основних порад для велосипедистів!
Дякую Ользі!
Дуже корисно!
+5 # Вasket 11.03.2017, 16:10
Чётко, ясно, по делу! Респект за советы!
+5 # Bufet 11.03.2017, 18:04
Клёво написала! Согласен со всеми пунктами. :lol:
+6 # Ольга Данилова 11.03.2017, 23:36
Доречні поради! Дякую, Олю! ;-)
+5 # Beautiful 12.03.2017, 10:52
Ценные советы для велосипедистов.
+5 # Solnyishko 12.03.2017, 18:32
Оце одразу проглядаєтся ХТшний вишкіл: все розкладано по поличках, чітко, ясно, без зайвих мі-мішностей! Гратулюю! :-)
+3 # МБ 12.03.2017, 22:31
всё супер! главное выполнять!
+3 # Никита 555 12.03.2017, 22:42
Цитую МБ:
всё супер! главное выполнять!

золотые слова! ;-)
+2 # Lili-98 13.03.2017, 10:31
Помню свои первые велосоревновани я, которые проводил журнал "Хвилю тримай" в 2010 году. Тогда они проходили вокруг озера Лебяжье. С того времени так много изменилось в сторону профессионально го отношения к вело. Вот и Оля - автор этой статьи стало практически велопрофи. Кстати, в 2010 году - Оля победила в тех велосоревновани ях!
Молодцы! :-)
+1 # Катюша 13.03.2017, 19:05
Дуже компетентно.
Дякую авторці-велосип едисці! :-)
# Марина 16.03.2017, 12:58
актуально перед активними поїздками на вело!

Додати коментар

Останні коментарі

  • 10.12.2018 10:24
    Вітаю з завершенням Кубку зі спортивного туризму ...

    Детальніше...

     
  • 10.12.2018 10:14
    Успешных решений, удачи в делах, приятных ...

    Детальніше...

     
  • 09.12.2018 08:12
    Умничка! Работы яркие и красочные!

    Детальніше...

     
  • 08.12.2018 21:58
    Поздравляю всех туристов, кто попал в призёры!

    Детальніше...

     
  • 08.12.2018 14:49
    Мы Вас поздравляем, желаем здоровья и радости.

    Детальніше...

 

Офіційно

Андрій Абрамченко – міський Голова Ізмаїла: «Розуміючи відповідальність за майбутнє підростаючого покоління, ми зобов'язані дати нашим дітям якісне і повноцінне дозвілля, навчити здоровому способу життя, допомогти реалізувати себе у навчанні, спорті, мистецтві, виховувати їх на прикладах високої моральності й патріотизму».
Детальніше >>>

Національна дитяча "гаряча лінія"

Національна дитяча «гаряча лінія»

Он-лайн

На сайті 44 гостей та відсутні користувачі

Календар

Соцмережі

Scroll to top