Юнацька велосипедна Ліга

Дистанційна робота

Військово-патріотична гра "Джура"

Музей історії ПДЮ Ізмаїла

Музей Дунайської флотилії

 

 

 

Концепція розвитку велосипедного транспорту

в місті Ізмаїлі на 2010-2015р.р.


Визначення мети і цілей:


Мета концепції розвитку велосипедного транспорту в м. Ізмаїлі у період з 2010 по 2015 роки – сприяти розвитку вело аматорського руху: у будівництві об’єктів велосипедної інфраструктури (велодоріжок, місць для паркування, дорожньої розмітки і знаків), у створенні адміністративно-правової практики, що упорядковує велотранспортний рух, для інформаційного забезпечення, що підвищує безпеку і популяризує велотранспорт, у виробленні спеціальних рекомендацій для дітей та їх батьків.

Реалізація цієї Концепції відповідає сучасним європейським тенденціям, традиціям Ізмаїла щодо культури пересування містом на велосипедах.

Велосипед розглядається як повноцінний транспортний засіб для проведення системного і поетапного планування та здійснення програми транспортної й містобудівної політики Ізмаїла.

Завдання згідно загальної концепції спільно вирішують міські служби за участю всіх громадських сил, із залученням міських, обласних і, можливо, державних ресурсів, приватних зацікавлених інвесторів. 

Концепція повинна сприяти ширшому використанню потенціалу велотранспорту в Ізмаїлі. Приклад європейських держав засвідчує, що це можливо (у Нідерландах частка велосипедного сполучення в цілому по країні складає 27%).

Швидко зростаючі темпи «автомобілізації» Ізмаїла, окрім позитивних моментів, приводять до проблем муніципального рівня – автомобільні «корки» в години пік, збільшення числа ДТП, вулиці і двори переповнені запаркованими автомобілями, акустичне навантаження, забруднення повітря, і таке інше.

Задля зменшення цих проблем доцільно значно збільшити частку велотранспорту в Ізмаїлі у найближчих 5 років. До кінця 2015 року велосипед має стати невід’ємною складовою частиною довгострокової інтегрованої транспортної політики і належним чином враховуватися при плануванні всіх перспектив транспорту, міського і територіального розвитку.

Мобільність є одним з ключових чинників для життєвого простору міста. Для пересування на короткі відстані велосипед є найпривабливішою альтернативою автомобілям, наприклад, щоб дістатися до роботи, школи, магазину, у адміністративних справах, на відпочинок, перевезти невеликий вантаж і так далі.

Власне тому основне завдання інтегрованої транспортної політики – зробити мобільність на короткі відстані сприятливою для здоров’я, екології, ресурсозбереження.

Рівнодоступність для різних соціальних груп і об’єднання всіх видів транспорту в інваріантну мережу, дають місту можливість залишатися добре рухомим і перспективним.

Необхідно прагнути до того, щоб велосипед визнали рівноправним транспортним засобом по відношенню до персонального автомобіля і засобів громадського транспорту і відповідно до цього інтегрували велосипедне сполучення в міські і регіональні плани розвитку транспорту.



Визначення основних положень:

1) Переваги велосипедного транспорту:

  • він забезпечує надійність і зручність пересування в межах компактного поселення для всіх, незалежно від віку і доходів, сприяє зміцненню здоров’я;
  • вигідний в економічному змісті, тобто є найдоступнішим власним транспортом для малозабезпечених (пенсіонери, неповні та багатодітні сім’ї, безробітні);
  • екологічний, не спричиняє шуму і не вимагає великих площ для паркування;
  • безпечний для учасників дорожнього руху (кінетична енергія велосипедиста істотно нижче ніж в автомобіля, тому велосипедист не несе такої небезпеки як автомобіль);
  • відкриває нові робочі місця у торгівлі і різних галузях послуг, пов’язаних з велосипедом, і тим самим подає підтримку малому і середньому бізнесу;
  • можливості велосипедного руху підвищують статус Ізмаїла як туристичної «крапки» Придунав’я.


2) Проблемні моменти для розвитку велосипедного транспорту в Ізмаїлі.


У мікрорайонах де переважають багатоповерхові будинки (з високою щільністю населення), міська інфраструктура розвивається несприятливо для велосипедного транспорту. Необхідно переглянути існуючі норми розвитку і планування міської структури, для створення зручного середовища для використання велосипедів мешканцями цих мікрорайонів.

Для сприяння велотранспорту необхідно досягти згоди у широких колах громадськості. Залучити до планування всі суспільно зацікавлені групи і ЗМІ. Для того, щоб створити безпечний і престижний велорух містом Ізмаїлом, необхідна «соціальна» реклама у ЗМІ.

Необхідно визначити відповідні преференції від міськради для підприємців, які працюватимуть для розвитку торговельно-економічної складової велотраспорту в Ізмаїлі.


3) Велосипедний туризм, як важливий фактор для сприяння туристичній галузі.


Враховуючі ідеальні погодні умови Придунавья та рельєф шляхосполучень, велосипедний туризм набуває особливої привабливості для Ізмаїла, з точки зору проведення активних форм відпочинку. Велосипедний туризм може забезпечити річний оборот близько 1 млн. 500 тис. гривень.

У нашому місті не вистачає велоінфраструктури, дорожніх покажчиків та вело реклами. Власникам готельно-ресторанного бізнесу й іншим учасникам туристичного ринку потрібно впровадити систему спеціальних якісних послуг для організованих груп велосипедних туристів (наприклад, шляхом будівництва вело-стоянок, що охороняються, організації прокату велосипедів у готелях, продажу потрібного вело реманенту).

Відповідним владним структурам і туристичним організаціям необхідно визначити мережу велосипедних доріг (проекти маршрутів або рішень для їх утворення), придатних для екологічного вело-туризму. Наприклад: доступ до рукавів Дунаю, озер, каналів за розробленими маршрутами на велосипедах взятих на прокат. Близько 95% маршрутів можуть здійснюватися існуючими дорогами з твердим і ґрунтовим покриттям, а також стежками.

Об'єднання транспортних засобів в мережу дозволить розширити можливості використання велосипед­ного транспорту. Для цієї мети, бажано, щоб дороги утворювали системну мережу – це можуть бути виділені велосипедні доріжки, велосипедні смуги, велосипедні вулиці або будь-яка інша дорога, де зручно їздити на велосипеді.

Такими ж важливими, як велосипедні доріжки, є і комплекси для паркування велосипедів, покажчики і центри велосипедних послуг (у сфері автотранспорту все це вже давно є визнаним правилом).

Також важливо мати велосипедні стоянки, що охороняються, на залізничному та морському вокзалах, автостанції, біля муніципальних структур. З перевізниками домовитись про перевезення велосипедів у громадському транспорті та на міжміських рейсах. Організувати ремонтні майстерні з можливістю прокату велосипедів на час ремонту, службові велосипеди, службу вело кур’єрів, вело таксі, і доступні пункти прокату велосипедів. Можливі фінансові стимули для відшкодування вартості паркування для охорони велосипедів з боку роздрібної торгівлі (крупні супермаркети).

Потенціал мобільності велосипеда може бути успішно використаний тільки тоді, коли інфраструктура, правові рамки, сервіс і мотивація користувачів, а також діяльність суб’єктів прийняття рішень (влади, планувальників, забудовників і так далі) розглядатимуться як рівноцінні складові частини цілісної системи.

Для найбільш ефективного інвестування ресурсів необхідна кількісна оцінка числа велосипедистів, що пересуватимуться містом, основних маршрутів їх переміщень, проблемних ділянок (місць перетину зі жвавим авто рухом, спуски-підйоми, громадські місця, де повністю відсутня можливість паркування велосипедів).

«Ізмаїл – місто велосипедистів!» – ця ключова фраза, об’єднує всі заходи у цілісну систему.

Для різних цільових груп громадян, що здійснюють поїздки на навчання, роботу, у адміністративних справах, за покупками, для проведення вільного часу необхідно врахувати різні умови використання велосипедів. Заходи сприяння (преференції) від міської влади мають бути і для велосипедистів, і для підприємців. Наприклад: у навчальних закладах, забезпечити всіх учнів, що приїжджають на велосипедах, безкоштовними місцями для паркування з охороною. Підприємцям, які організували безкоштовні місця для паркування велосипедів надавати пільги з оренди або зі сплати земельного податку. Організувати міський конкурс «Підприємство (магазин) вітає велосипед!». Підприємців-переможців всіляко публічно відзначати, популяризувати їх діяльність.


4) Ефективні координація, планування і сприяння велосипедному транспорту.

Співпраця між владою, підприємцями і громадськістю – основна передумова для впровадження Концепції розвитку велосипедного транспорту в Ізмаїлі. Звести й інтегрувати різні міські служби для реалізації визначених Концепцією напрямів – одне з найважливіших, і в той же час складних завдань у розвитку велотранспорту в Ізмаїлі.

Необхідно утворити робочу групу з питань велотранспорту при Ізмаїльській міській раді або при міськвиконкомі. Її метою буде просування основних положень Концепції для реалізації на благо нашого міста, інформаційний обмін між громадськістю і владними структурами міста.


5) Фінансування велотранспортних заходів.

У бюджетах на 2010-2015 роки потрібно передбачити витрати на будівництво і ремонт велосипедних доріжок, велосипедних стоянок, дорожню розмітку і дорожні знаки в розмірі до 300 тис. грн. щорічно. Виділені суми повинні означати істотне поліпшення для велотранспортної інфраструктури міста Ізмаїла.

Концепцію підготував Ігор САРВІРОВ - шеф-редактор «Х.Т.»
Доповнення та зауваження через E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Додати коментар

Поділитися

Наша сторінка

Останні коментарі

Проект з розвитку велоруху в Ізмаїлі 

Сайт відділу освіти Ізмаїльської міської ради

Сайт Міністерства освіти та науки України

Педагогічна преса

Форма входу

Зареєструйтесь, будь-ласка, і зможете скористатись усіма перевагами сайту та форуму.

Офіційно

Андрій АбрамченкоАндрій Абрамченко – міський Голова Ізмаїла: «Розуміючи відповідальність за майбутнє підростаючого покоління, ми зобов'язані дати нашим дітям якісне і повноцінне дозвілля, навчити здоровому способу життя, допомогти реалізувати себе у навчанні, спорті, мистецтві, виховувати їх на прикладах високої моральності й патріотизму».
Детальніше >>>

Національна дитяча "гаряча лінія"

Національна дитяча «гаряча лінія»

Онлайн

На сайті 414 гостей та відсутні користувачі

Статистика

Відвідувачі
1229
Статті
1914
Перегляди статей
1945232
Scroll to top